קשר בין מבנה הגולגולת לדפוסי חשיבה והתנהגות

הידעת שיש קשר בין מבנה הגולגולת לדפוסי חשיבה והתנהגות?

בבואנו לנתח את ההתנהגות ואת דפוס החשיבה של האדם אנו שמים לב לתופעה חשובה ומעניינת במיוחד, והיא: העובדה שיש קשר בין מבנה הגולגולת ובין המחשבה וההתנהגות. עם התפתחות היומנדים, כלומר גזעי בני האדם, גדל גם המוח האנושי, דבר אשר נראה לאורך ההיסטוריה שהשפיע מאוד על התנהגויות שונות. ככל שנוספו עוד תאים בחלק האחורי של המוח האדם החלק לצרוך טקסים שונים, ואנו רואים שבשלב מסוים הוא החל להרגיש שייכות לקבוצה בה הוא חי. אחת מהדוגמאות הבולטות ביותר לעניין הזה אלה הם טקסי הקבורה, שכן משלב מסוים האדם זוכה לטקס קבורה ואינו נעזב ככה סתם בשדה כטרף לבעלי החיים. אומנם טקסי הקבורה השתנו בין מקום למקום ובין התקופות השונות בהיסטוריה, אך מרגע שהם החלו הם מוכיחים את תחושת השייכות של האדם לקבוצה. כשנוספו תאים בחלק הקדמי של המוח הפתח אזור החשיבה, ועל כך נאמר "מותר האדם מן הבהמה", ולכן אנחנו לא מופעלים רק מצורך ההישרדות אלא יכולים גם לבחור ואפילו להמציא.

ייחודיות הגולגולת

הגולגולת, כמו הDNA, הינה ייחודית לאדם ולכן לא נמצא גולגולת שתהייה זהה בדיוק לשנייה, אפילו לא אצל תיאומים זהים. הנתונים לגבי מבנה הגולגולת מהווים מידע גנטי, ולכן ניתן להתייחס לכך כאל במנה המולד של האדם. לדוגמא: אם גדלתי בבית שבו קבלו אותי כמו שאני, כנראה שאגדל עם חוויה של ביטחון עצמי ומימוש שכן בפועל אנחנו נותנים תמיד להורים ששונים מאיתנו ולכן אנחנו לא מנותקים לחלוטין מהשפעות של חברה, חינוך ותרבות. עובדה זו גורמת לכך שברוב המקרים נכחיש חלק מהתכונות שלנו כדי "לשרוד" במשפחה שלנו וכדי לקבל את האהבה שלה אנחנו מייחלים ובמקביל נחזק חלק מהתכונות שאנו מבינים בחושים שיגרמו לנו להצליח יותר בקרב האנשים שאיתם אנחנו חיים. שני המרכבים האלה בונים בפועל את ההתנהגות הנרכשת שלנו, אשר בחלק היא מודעת ובחלקה אינה מודעת. על ידי אימון ועבודה התנהגותית נוכל לתמוך בעצמנו לחיזוק תכונות מסוימות ולקידום המטרות שלנו, אך יש לזכור שמבנה הגולגולת הוא ברירת המחדל האישית שלנו. לכן בכל מצב הישרדותי אנחנו חוזרים להתנהגות המולדת שלנו, על כל המשתמע מכך.

מעט על המרצה

ההרצאה מחולקת לשלושה חלקים שונים:

1. חלק ראשון: פרונטאלי וקצת אנתרופולוגיה

2. חלק שני: הדגמה

3. חלק שלישי: טיפ אישי לכל אחד מהמשתתפים לפי מבנה הגולגולת

הכותבת היא מרצה בשיטת מח אחד, ארכיאולוגית במקצוע עם רקע באנתרופולוגיה פיזית, פסיכולוגיה וקרימינולוגיה. אם ברצונך לקבל ניתוח של דפוסי החשיבה וההתנהגות של עצמך ניתן לשלוח תמונה למייל ולקבל הכוונה לגבי נקודות חוזק ותורפה אישיות.